Montere kran på kjele

Jeg har akkurat fått kjele og kran i posten. Krana har en skive, en stor pakning, en liten pakning og en mutter. Hva skal på innsiden og hva skal på utsiden.
t0snU8Q.png

YmybHga.png

Sist redigert:
Metallskive ytterst, stor pakning mot kjele, på utsiden.
Rund pakning på innsiden, mutter med spor mot pakningen til slutt.

Det er O-ringen på innsiden som skal tette, så hullet må ikke være større enn den..
Uff da. Hullet er nøyaktig samme diameter som ytre diameter til o-ringen. Er det da sånn at bryggselv har borret for stort hull, eller kan de ha en annen oppfatning av hvordan man monterer dette.

Her må det ha vært feil info en eller annen plass. Hvor stort er hullet, og hvilken dimmensjon har gjennomføringen?

Her må det ha vært feil info en eller annen plass. Hvor stort er hullet, og hvilken dimmensjon har gjennomføringen?
Gjennomføringen (den greia med gjenger på utsiden) er ca 2cm, altså jeg skulle klart å putte den gjennom et hull på to cm. Hullet i kjelen er 2,5cm. Nå har ikke jeg noe å måle nøyaktig med, men du ser på det første bildet at det er litt størrelseforskjell, når jeg bare holdt den gjennom.

Jeg prøvde å montere i den rekkefølgen som Hans Einar sier, men den o-ringen på innsiden ble med gjennom hullet og mutteren skrapte mot innsiden av kjelen. (ingen pen lyd)

Hahaha, ler av bryggselv sin stjerne ansatt, ikke deg :) denne var fin.

Fortell oss hvordan det går med denne twisten :)

Vedlegg

• received_10153112109255549.jpeg
    received_10153112109255549.jpeg
    35,6 KB · Sett: 82
Tilbake
Topp