Noen som har prøvd disse settene. Lurer spesifikt på mangrove Jacks craft series new Zealand pale ale pouch.
Takker for svar
Takker for svar
Jeg har en st Peters IPA i gjæringskaret akkurat nå så må nok vente litt før jeg kan sette mangroven enda.nz pale alen blir neste. Fortell gjerne hvordan den blirJeg skal sette Australian Pale Ale-settet deres på søndag, mitt første ølekstraktbrygg. Vil gjenbruke fersk wlp001-slurry, selv om tørrgjæren som følger med vel også skal være brukbar.
Noe å sammenligne med? Er så spent på denneHar prøvd new zealand pils og bavarian wheat kittet deres , fornøyd med begge de
En liten sidenote: om du bruker pale pouch og tilsetter vanlig basemalt ekstrakt så vil du nok oppleve et annet øl enn mitt, uten at det gjør noe. Mindre crisp og litt mer smak av kjeks
Greit å være obs på at noen av kittene er mesket for å skulle tilsettes en andel sukker,for å spare penger. Om man da kun bruker spraymalt vil man kunne få ett for søtt resultat.Jeg har kjøpt inn litt over en kilo DME som jeg skal ha oppi Nz APA brygget. Fant fort ut at sukker ikke lager god øl. Nå blir det flasking på lørdag av St. Peter IPAen min ( hvis den går ned til ønsket FG da) så kan det vær jeg setter i gang Nz APAen på søndag. Er bitt av basillen
Jeg har lagt til ca 200 gram sukker utenom dme på 2 av mine andre brygg. På et av dem la jeg til 200 gram fruktose ( bare fordi jeg så en pakke på butikken og tenkte hvorfor ikke) . Redtsødme med bare DME? Anbefaler du å bruke litt ekstra sukker på NZ Pale Alen også?Greit å være obs på at noen av kittene er mesket for å skulle tilsettes en andel sukker,for å spare penger. Om man da kun bruker spraymalt vil man kunne få ett for søtt resultat.