Har hjemmelaget rører med hdd magnet, pc vifte og "tannhjulsmagnet". klarer ca 14v på vita før magneten fyker av... dette i toliters kolbe, femliterskolben er mer buet i bunnen, sa der er vel max ca 11v
Jeg har kjøpt inn alt det "tekniske" for å bygge meg noen magnetrørere, men har ikke funnet noen passende boks til å bygge med.
Er det noen som har laget en hjemmelaget magnetrører, og funnet en passende koblingsboks?
Jeg har kjøpt inn alt det "tekniske" for å bygge meg noen magnetrørere, men har ikke funnet noen passende boks til å bygge med.
Er det noen som har laget en hjemmelaget magnetrører, og funnet en passende koblingsboks?
Du kan sikkert bruke en vanlig boks matbutikken. Boksen som er brukt i linken under får man kjøpt på meny og ica.
http://www.brewershardware.com/Brewers-Hardware-Stir-Plate-International.html
Og den snurrer bra med bare en harddisk magnet? Har egentlig gjort det samme selv, men magneten spinner av. Kanskje jeg må regulere hastigheten i starten for å få den til å "feste" seg...
Jepp.. Greit å ha en 12v dimmer for å justere fart, og sette magneten nærmest mulig kolben. Jeg hadde for stor avstand først, og da fikk jeg nesten ingens fart før den datt av.
Og den snurrer bra med bare en harddisk magnet? Har egentlig gjort det samme selv, men magneten spinner av. Kanskje jeg må regulere hastigheten i starten for å få den til å "feste" seg...
Har som vises i hjørnet av bildet en regulerbar strømforsyning, kjører greit på 13-14v med tannhjulsmagnet og toliters kolbe, men på den store kolben som har større bue i bunn må jeg redusere til ca 11v.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.