Magnetrører

Ja, jeg kan kjøre full gass. Benytter meg av en magnet fra en harddisk. Går som en drøm..

Har hjemmelaget rører med hdd magnet, pc vifte og "tannhjulsmagnet". klarer ca 14v på vita før magneten fyker av... dette i toliters kolbe, femliterskolben er mer buet i bunnen, sa der er vel max ca 11v

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

Jeg har kjøpt inn alt det "tekniske" for å bygge meg noen magnetrørere, men har ikke funnet noen passende boks til å bygge med.
Er det noen som har laget en hjemmelaget magnetrører, og funnet en passende koblingsboks?

Kasami skrev:
Jeg har kjøpt inn alt det "tekniske" for å bygge meg noen magnetrørere, men har ikke funnet noen passende boks til å bygge med.
Er det noen som har laget en hjemmelaget magnetrører, og funnet en passende koblingsboks?

Du kan sikkert bruke en vanlig boks matbutikken. Boksen som er brukt i linken under får man kjøpt på meny og ica.
http://www.brewershardware.com/Brewers-Hardware-Stir-Plate-International.html

Har brukt en koblingsboks fra biltema, nest største modellen. Solid nok til 5liters kolbe.
c2130462-5e86-c6c5.jpg

Sent from my HTC Legend using Tapatalk

Og den snurrer bra med bare en harddisk magnet? Har egentlig gjort det samme selv, men magneten spinner av. Kanskje jeg må regulere hastigheten i starten for å få den til å "feste" seg...

Jepp.. Greit å ha en 12v dimmer for å justere fart, og sette magneten nærmest mulig kolben. Jeg hadde for stor avstand først, og da fikk jeg nesten ingens fart før den datt av.

AudunWS skrev:
Og den snurrer bra med bare en harddisk magnet? Har egentlig gjort det samme selv, men magneten spinner av. Kanskje jeg må regulere hastigheten i starten for å få den til å "feste" seg...

Har som vises i hjørnet av bildet en regulerbar strømforsyning, kjører greit på 13-14v med tannhjulsmagnet og toliters kolbe, men på den store kolben som har større bue i bunn må jeg redusere til ca 11v.

Jeg venter på en PC-vifteregulator jeg kjøpte på Ebay, får gjøre nye forsøk når den er i hus. Bruker pinne fra V&B med ring på midten

Artig med litt prosjekter :)

Da kom min i posten i dag. Fungerer helt fint opp til ca 2 liter. Ikke med full vortex naturligvis, men fin bevegelse i vannet.  :skitbra:

Vedlegg

• 20120106_172204.jpg
    20120106_172204.jpg
    310,8 KB · Sett: 335
Tilbake
Topp