For noen mnd siden fikk jeg ånden over meg og fant ut at jeg skulle mekke min egen magnetrører. Jeg har INGEN teknisk kompetanse, men på diverse ølblogger så det jo så enkelt ut ...
Jeg anskaffet i hovedsak disse ingrediensene:
Jeg mistenker at det har noe med "Volten" å gjøre, men kan dessverre ikke nok om slikt.
På viften står det "12V, og jeg har prøvd et adapter med output "15V" og en med output "+5.0V" (se bilder)
Jeg har prøvd å sette ledningene rett i et 9V-batteri for å se om det er noe galt med adapterne, men det samme skjer da også.
Må jeg skaffe et apparat som regulerer strømstyrken, eller er jeg bare helt på jordet med hele opplegget?
Kan selve viften ha blitt ødelagt at feil strømadapter?
Jeg anskaffet i hovedsak disse ingrediensene:
- PC-vifte
- Et par gamle strømadaptere
- Elektrikertape
- Magneter
Jeg mistenker at det har noe med "Volten" å gjøre, men kan dessverre ikke nok om slikt.
På viften står det "12V, og jeg har prøvd et adapter med output "15V" og en med output "+5.0V" (se bilder)
Jeg har prøvd å sette ledningene rett i et 9V-batteri for å se om det er noe galt med adapterne, men det samme skjer da også.
Må jeg skaffe et apparat som regulerer strømstyrken, eller er jeg bare helt på jordet med hele opplegget?
Kan selve viften ha blitt ødelagt at feil strømadapter?