Svare finner du selvsagt her på forumetEr det noen som vet hvilke vannprofil Lervig bruker i sin Lucky Jack?
Vannet vi har her i Stavanger er som norske drikkevann flest, mineralfattig.Hjelper jo egentlig ikke vite hva de tilsetter når du ikke har profilen
Tipper ikke Lervig vil gi ut info om det. Kan forsåvidt forstå detDet tror jeg ikke så mange her vet. Ville heller sendt mail
Du slår alltid korrekturleser'nKjønner ikke?
Sjølsagt. Folk drikker Hansa IPA, ogsåRegner med det har mest å gjøre med at de synes ølet er godt![]()
![]()
Hansa var min første IPA. Den overbeviste meg om at jeg ikke likte IPA, så da styrte jeg unna sorten i mange årSjølsagt. Folk drikker Hansa IPA, også.
Liker du ikke APA, Finn?Sjølsagt. Folk drikker Hansa IPA, også.
Jo, men det må jo smake noe av denLiker du ikke APA, Finn?
Vi er heldige sånn sett som hjemmebryggere at kunstneriske friheter er noe man tar seg. Vil man lage en export versjon av Lucky Jack så kan man ganske enkelt redusere volumet litt, tenker at det treffer smaksløkene litt mer i så fall.Jo, men det må jo smake noe av den.
Har vært med på to smakeseanser der LJ har vært med, og den kom dårlig ut av det. Så det er ikke bare meg.
Men ølet selger åpenbart godt, så det er klart at mange liker det. Og det er lov; jeg er ingen dreven dommer - og sjøl drevne dommere kan ha rare meninger om øl.
Dumt av meg å komme med dette. Avsporing er det også. Sorry!
Jeg får klar og tydelig såpesmak av LJ. Derfor har jeg gitt opp det. Finnes heldigvis gode alternativer.Jo, men det må jo smake noe av den.
At det var. ;-) Mitt eneste nyttårsforsett var å ikke kjøpe en eneste Hansa IPA i 2025. Hittil har det gått fint, men jeg håper ikke Hansa går konk pga. meg.Sjølsagt. Folk drikker Hansa IPA, også.