Var innom min lokale sodomist rørleggersjappe her om dagen, trengte noen koblinger til en kommende dyppkjøler.
Der var de ganske påståeøige på at man ikke kunne lodde myke kobberrør, måtte brukes klemringskoblinger pga tynt gods(?). Ung og naiv som jeg er stoler jeg pålandeveisrøvere fagfolk, tør jo ikke annet.
Har to kveiler med 12mm mykt kobber, den typen med plast rundt fra BT. Og gikk ut fra sjappa med en liten neve koblinger og en tusenlapp (!) fattigere.
Har egentlig ikke så veldig lyst til å klemkoble dette sammen, så jeg vurderer nå å reise tilbake med småtteriet - heller plukke med meg en skikkelig brenner og noen skjøtestykker fra Bauhaus i morra.
Derfor spørsmålet: er det noen her inne som selv har loddet myke koberrør? Og som vet at det funker?
Der var de ganske påståeøige på at man ikke kunne lodde myke kobberrør, måtte brukes klemringskoblinger pga tynt gods(?). Ung og naiv som jeg er stoler jeg på
Har to kveiler med 12mm mykt kobber, den typen med plast rundt fra BT. Og gikk ut fra sjappa med en liten neve koblinger og en tusenlapp (!) fattigere.
Har egentlig ikke så veldig lyst til å klemkoble dette sammen, så jeg vurderer nå å reise tilbake med småtteriet - heller plukke med meg en skikkelig brenner og noen skjøtestykker fra Bauhaus i morra.
Derfor spørsmålet: er det noen her inne som selv har loddet myke koberrør? Og som vet at det funker?