Leverandør av dyppvarmer med bestilt høyde

Ørnegård

Norbrygg-medlem
Vi har såvidt begynt å sysle med å bygge et nytt bryggeri basert på VVB.

Tanken er å bruke en VVB hvor den ene halvdelen blir et koker og den andre delen et maltrør (omtrent som Beer breew 30).

kokekjelen blir ca 80 liter og maltrøret skal kunne ta 20 kg uten problemer. Har ikke finregnet på dette.

Problemet er at jeg ikke finner tilbake til noen varmelementer som jeg mener jeg så lenket til her inne. De hadde få watt per kvadratcentimeter for å unngå svidd vørter og leverandøren lagde dem på bestilling slik at man kunne få dem så høye som man ønsket.

Tanken var å bestille slike og bruke dem slik at man setter dem i kokekjelen på utsiden av maltrøret men slik at selve varmelementet blir liggende under maltrøret.

Noen som forstår influensababbelet mitt og vet hvilke varmelementer jeg tenker på?

Takk for svar begge to!

Vi vil gjerne ha dem løse for å lette rengjøringen - tenker at det er lettere?

Takk for tips!

OleKH skrev:
Eg har vvb bryggeri med maltrør, men eg har fastmonterte elementer. Funker fint for meg.

Cateringparts har uansett elementer du kan bøye etter behov og du kan velge sjølv kor mange watt pr. cm du vil ha. 

http://stores.ebay.com/CATERING-EQU...79296011&_sid=71326961&_trksid=p4634.c0.m322

Interessant!

Kan du si noe om hvordan du har kontstruert maltrøret? Størrelse i forhold til kokekjelen (bredde/høyde). Og enda bedre - du skulle ikke ha et bilde eller to av utstyret?

Bruker du selv elementene fra Cateringparts? Det jeg er litt usikker på er hva en kan bruke til å dekke til det elektriske på utsiden - med tanke på søl og slikt?

Maltrøret er valsa og sveist med ein diameter på rundt 40cm, har ikkje høyden for hand akuratt no. I ettertid ser eg at det godt kunne vært 6-8cm meir, pga at eg ønsker større overflate på silplata. Bilder finner du her: http://bilete.kvitekrist.com/#5.0 De er fra første prøvebrygg, ting har endra seg sån smått etter det.

Supert!

Ser du har avløp i bunn, men har du også avløp litt over bunnen slik at slipper å få trub med i gjæringskaret? Eller hvordan ordner du det?

Hvordan rengjør du?

OleKH skrev:
Maltrøret er valsa og sveist med ein diameter på rundt 40cm, har ikkje høyden for hand akuratt no. I ettertid ser eg at det godt kunne vært 6-8cm meir, pga at eg ønsker større overflate på silplata. Bilder finner du her: http://bilete.kvitekrist.com/#5.0 De er fra første prøvebrygg, ting har endra seg sån smått etter det.

Et spørsmål.. Hvordan gikk det med raketten?

Gikk i lufta den :)

Ørnegård skrev:
Supert!

Ser du har avløp i bunn, men har du også avløp litt over bunnen slik at slipper å få trub med i gjæringskaret? Eller hvordan ordner du det?

Hvordan rengjør du?

Har kun i bunn, er egentlig ikkje redd for trub, men løser det noget lunde greit med ei 7-8cm hylse som står i hullet.

Angående rengjøring må du spesifisere, vasker anlegget og platekjøler med oxyclean før bruk. Etterpå blir det spylt med varmt vatn (greitt med 300l vvb) og vaska med einlana sterkrens eg ikkje har navnet på. Masket blir heist ned i trillebor og tippa utover nermaste kant..

Hei!

Jeg bestiller slike elementer nå - ser veldig greit ut. Vi har en elektriker med på laget, men du kan kanskje si noe om hva vi trenger av deler for å koble strøm på disse? Er det i såfall noe vi får fatt i her i norge, eller har du bestillt dette også fra en eller annen plass. Greit å få det bestilt samtidig hvis det tar tid å få det levert ... :)

Ta med gjennomføringer fra samme side. Tilkobling ellers er enten lodding eller kabelsko med hull.

Sent from my U8860

Hvor mange fot og styrke var de elementene dere monterte?

Skal ha dem i bunn av Ringnes 50 l fat...

OleKH skrev:
Har kun i bunn, er egentlig ikkje redd for trub, men løser det noget lunde greit med ei 7-8cm hylse som står i hullet.

Glemte å spørre - håper jeg ikke maser for mye: Hva slags hylse er dette - er det dette som kalles et bazookafilter? Har aldri helt forstått disse - blir de ikke ganske fort tett av humle (vi bruker mye pellets) og annet trub? Eller funker det bra? Ser bryggselv selger slike på 30 cm ...

Mas i vei :) Med hylse så meiner eg berre eit lite rørstykke som hever uttappingsnivået 7-8cm. Har prøvd med diverse løysningar når det gjelder filter, først et opp-ned dørslag, det kollapsa, så med ekstra silbunn, det kan virke. Men så lenge eg bruker platekjøler er det ialefall megaviktig å ikkje kjøre pellets gugge igjennom den, det liker den svært dårlig. Løysningen sålangt er altså å bruke poser og humleblom.

Tilbake
Topp