Lager gjæring WLP940

Har satt en lager og brukt WLP940. Det ser ut som om denne ikke har flokkulert, den er hazy)- eller er jeg bare litt utolmodig med den. Det står WLP940 har middels flokkulering, kan jeg forvente klar øl av det ?

Har gjort følgende: Startet gjæring i 20 grader og satt den raskt inn i 12 grader da gjæringen startet
Gjæret normalt ved 12 grader i 27 dager.
Tappet på flaske og lot den stå i 12 grader i 14 dager.
Har nå stått 3 uker på kjøler og er fortsatt hazy.

Den står nå på kjøler 4 grader så de er vel for kaldt for at den skal flokkulere mer? Burde jeg ta den ut igjen og sette den i 10-12 grader en stund til ?

Har du fått karbonering på flaskene ?
Har ikkje brygga med denne gjæra. Kjører altid CC på slik øl før tapping / flasking. Då har me fått klart øl

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk

Har du fått karbonering på flaskene ?
Har ikkje brygga med denne gjæra. Kjører altid CC på slik øl før tapping / flasking. Då har me fått klart øl

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
Litt fersk i faget, men hva er CC ?.... ser ut som om jeg har fått karbonering. Takk for innspill:)

CC= cold crash
Setter gjærings dunken kaldt (0-4 grader) en dag og to før flasking..

En ting vi gjør når vi brygger lager er å ta med en del grums til gjæring,ølet klarner bedre da..Tror det har med vist du har store partikler i vørteren så vil di aller minste partiklene klynge seg til disse og felle ut med di store partiklene..

Tilbake
Topp