Sherriff
Norbrygg-medlem
Noen som vil synse mellom disse to kjelene?
Jeg står mellom to kjeler:
Blichmann Boilermaker G1 Kjele 38L (har siktglass og analogt termometer)
Ss Brew Kettle 38l (forrige versjon uten tri-clamp, uten siktglass og uten termometer så vidt jeg husker)
Varmekilde: Induksjonsplate 3500W, BryggSelv
Siktglasset tenker jeg i utgangspunktet er en ulempe pga. rengjøring. Holder i massevis med skala inni kjelen.
Virker som det SS brew tech-kjelen har tykkere bunn og er tyngre og mer solid enn Blichmann-kjelen.
Whirlpool:Vet ikke, aldri testet før. Burde jeg installere og bruke det?
Hop blocker: Jeg har en Blichmann HopBlocker, men ikke testet den enda. God ide? La være?
Uvisst om den passr i SS Brew tech kjelen eller kun i Blichmann-kjelen.
Jeg står mellom to kjeler:
Blichmann Boilermaker G1 Kjele 38L (har siktglass og analogt termometer)
Ss Brew Kettle 38l (forrige versjon uten tri-clamp, uten siktglass og uten termometer så vidt jeg husker)
Varmekilde: Induksjonsplate 3500W, BryggSelv
Siktglasset tenker jeg i utgangspunktet er en ulempe pga. rengjøring. Holder i massevis med skala inni kjelen.
Virker som det SS brew tech-kjelen har tykkere bunn og er tyngre og mer solid enn Blichmann-kjelen.
Whirlpool:Vet ikke, aldri testet før. Burde jeg installere og bruke det?
Hop blocker: Jeg har en Blichmann HopBlocker, men ikke testet den enda. God ide? La være?
Uvisst om den passr i SS Brew tech kjelen eller kun i Blichmann-kjelen.
Blichmann Boilermaker G1 Kjele 38L - Vestbrygg AS
38L kjele frå Blichmann Mangler termometer. Kan kjøpes separat. Man kan også sette inn en 1/2" blind plugg om man ikkje ønsker
www.vestbrygg.no
HopBlocker™
HopBlocker™ does not work with Tri-Clamp Rotating Dip Tube. The HopBlocker™ offers a 95% efficiency on pellet hops and is virtually impervious to plugging! PLEASE NOTE: The HopBlocker™ is designed for use with pellet hops only. Whole/loose hops will plug the unit. While using whole hops, or a...
www.blichmannengineering.com