Karbonisering feilet, er det no håp om å berge dette?

Laget et ekstraktbrygg i påvennte av at jeg skal bli ferdig med minibryggeriet mitt, satte et Muntoons Goldens pils sett, der jeg byttet orginal gjær med Saflager S-23

Gjæring og allt gikk greit, tappa på flasker, brukte Coopers karboniseringsdrops, som jeg har brukt før med nogenlunde hell.
Satte flaskene til karbonisering, brukte gjæringskapet mitt som jeg kan styre tempen på nokså greit, stillte inn på 20 grader.
Det er da feilen skjer, temp sensoren faller i bunnen av skapet så den måler feil, og tempen blir da kjørt opp i heile 45-50 grader, så allt av gjær dør.

Har testet et par flasker, det er omtrennt null karbonisering, og ølet er selvfølgelig veldig dødt.

Er det noen måte å berge dette på, eller er det berre å slå ut?

Du kan jo åpne alle flaskene og tilsette litt rehydrert s-23 med en liten sprøyte.
Mener å ha lest at til karbonering så trenger en så lite som et par gram tørrgjær per 10 liter.

Du kan også prøve Safbrew F2, "spesial" for kullsyregjæring på flaske. Har sett andre på forumet bruke denne. Merk at det er lite som skal til... 2-7 gram pr. 100 liter iflg produsenten. Linken her:

http://bryggeland.no/catalogsearch/result/?a=all&q=F2

Tilbake
Topp