Formlene er bare tilnærmet riktige og hva du faktisk får avhenger av utstyret ditt og hvordan du bruker det. Det viktigste er derfor at du bruker samme formel hver gang og lærer deg hvordan resultatet du får der passer med ditt oppsett.
Ser på beercalc når man fortynner "urten" om man skal bruke original eller tinseth. Kansje jeg tolket det feil.
Derfor skrev jeg skylling av mesken. Om du skjønner hva jeg mener.
Jeg tror du har misforstått noe, uten at jeg helt vet hva...
Kalkulering av bitterhet har ingenting med hvordan du skyller mesken. I enkelhet avhenger bitterheten av alfasyren på humlen og hvor lenge du koker den (pluss en haug andre små faktorer, som SG og utforing av kokekjele etc).
Jeg tror du har misforstått noe, uten at jeg helt vet hva...
Kalkulering av bitterhet har ingenting med hvordan du skyller mesken. I enkelhet avhenger bitterheten av alfasyren på humlen og hvor lenge du koker den (pluss en haug andre små faktorer, som SG og utforing av kokekjele etc).
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.