Ser bra ut. Jeg høstet en Fuggles sist helg, som endte opp med 160 gr tørket humle. Har håp om å høste første års stiklinger med Cascade&Colombus før frosten kommer. Det blir ikke mye, men jeg er imponert over at det har blitt kongler i første sesong. Det har vært en uvanlig bra sommer for humleNå ser det sånn ut hos meg. Noen som har høstet?
Hei. Jeg er fra Blaker og har lyst til å plante humle blomst til egent bryggeri, har du forbindelse slik at jeg kan skaffe meg humle blomst div forskjellige typer. Glad for svar ring meg gjerne på 92448637Ser bra ut. Jeg høstet en Fuggles sist helg, som endte opp med 160 gr tørket humle. Har håp om å høste første års stiklinger med Cascade&Colombus før frosten kommer. Det blir ikke mye, men jeg er imponert over at det har blitt kongler i første sesong. Det har vært en uvanlig bra sommer for humle
Er det mulig å få kjøpt avlegger av degJeg kjøpte et rotskudd fra UK i februar i år. Dette ble plantet ut i slutten av mars. I mai så planten slik ut:
Vis vedlegget 13553
Før jeg dro på ferie i slutten av juni hadde de øverste skuddene funnet veien til takrenna:
Vis vedlegget 13554
Nå er humla på god vei oppover mot taket, og det kan se ut som om det kommer kongler også.
Nå har den en humlen jeg plantet tideligere i år , fått små blomster. Ser også at planten jeg tok stikklinger av også har fått blomster nå. Kan være at planten stammer fra et land med mange fler soldøgn en vi har.
Hei. Er det mulig å få kjøpt avlegger av deg?Hei.
Jeg lurte litt på hvordan det lå ann med andre sine humle planter.
Har selv 1 humle plante som jeg plantet i år. ser ikke ut som den kommer til å bære noe blomst i år.
Hei. Er det mulig å få kjøpt avlegger av deg?Jeg høstet naboens plante for for 3 - 4 uker siden. Men planten jeg har hjemme har så vidt begynt å danne kongler.
Tar gjerne imot en stikling om du gidder ta deg bryet. Ukjent gårdshumle må jo passe i en Farmhouse ale;-)Vis vedlegget 17814
Nå kommer humlen av ukjent type opp fra bakken.
Vis vedlegget 17814
Nå kommer humlen av ukjent type opp fra bakken.