Hva er det beste hydrometeret?

Er de du har bang on helt nøyaktige? Lett å lese av halve poeng? Hvor stor sylinder trenger man?

Det er lett å avgjøre hele poeng, og det er helt nøyaktig 0 i vann på 20C. Har ikke testet med andre densiteter (f.eks. sukkervann), men det tror jeg jammen jeg skal gjøre når jeg kommer hjem.
Det er ingen merker for halve poeng, men jeg pleier å skrive halve poeng når nivået ligger mellom merkene. De passer i vanlig 100 mL målesylinder.

Det er lett å avgjøre hele poeng, og det er helt nøyaktig 0 i vann på 20C. Har ikke testet med andre densiteter (f.eks. sukkervann), men det tror jeg jammen jeg skal gjøre når jeg kommer hjem.
Det er ingen merker for halve poeng, men jeg pleier å skrive halve poeng når nivået ligger mellom merkene. De passer i vanlig 100 mL målesylinder.

Får du lest av FG i 100ml?

Inspirert av denne tråden kjøpte jeg et par av disse, og kvaliteten ser ut til å være veldig bra.
Og lett å lese av :)

34947950203_0c7475f50f_c.jpg

Disse hva, har du noen link?
Disse hydrometerene som nevnt tidligere. Jeg fikk mine igår, men den ene var knust :-/ den andre var dog meget oppegående! Supert hydrometer!

Edit: ved inspeksjon av hydrometeret ser det ut til at de har laget en kant direkte over og under papiret, og på den måten låst det fast. Genialt.

Har ikke denne tråden bare handlet om de hydrometerne fra themaltmiller.co.uk en stund nå da?

Vi snakker om hydrometerne fra themaltmiller ja. Det var @thowens som nevnte de først tror jeg. Uansett, her er en link: https://www.themaltmiller.co.uk/index.php?_a=viewProd&productId=356

Jeg kjøpte to, et som dekker området 1.000-1.060 og et for området 1.050-1.1000.
De skrev verdien på varene uten frakt på papirene, så pakken kom rett i postkassa uten moms :D

Tips:
Hvis ting ikke gir mening i en tråd, har du sannsynligvis gått glipp av noe tidligere i tråden ;)

Tilbake
Topp