Er veldig fornøyd med denne: https://www.themaltmiller.co.uk/index.php?_a=viewProd&productId=356
Helt nøyaktig og lett å lese. Ulempen er at du må kjøpe 2 stykker som dekker hvert sitt intervall: 1000-1060 og 1050 -1100.
Så det er ikke papir i disse?
Det har ikke noe å si om det er papir eller ikke. Bruker selv et hydrometer som er sporbart tilbake til kalibreringkilden som er solgt som laboratorie-hydrometer, papir der og, det spørs bare på kvaliteten på produktet.
Delvis enig. Men. Så lenge det er løst papir er det en liten tanke som sier meg at Murphy kan ønske å bidra med noe på det mest ubeleilige tidspunkt.
Da regner jeg med du ikke skyller det i iskaldt vann og legger det i en lukket beholder i flere uker i strekk? Hilsen småbarnsfar.Jeg har hatt mitt i snart fire år tror jeg, hydrometer er et viktig redskap så greit å kjøpe skikkelig. Mitt er fra Grauhall. Behandler det som en nyfødt unge dog.
Da regner jeg med du ikke skyller det i iskaldt vann og legger det i en lukket beholder i flere uker i strekk? Hilsen småbarnsfar.
Så det er ikke papir i disse?
Bestilte du fra den siden? Tror det må bli et par sånne jaEr usikker på materialet skalaen er tegnet på, men det rører ikke på seg.
Har hatt de i flere år, i orginalemballasjen (plastrør).
Der er kalibrert v 20C, viser fortsatt helt riktig, og de er veldig lette å lese helt nøyaktig av.
Bestilte du fra den siden? Tror det må bli et par sånne ja
Da ble det en av hverBestilte derfra ja.
Så du de jeg bestilte etter tips i denne tråden? Eller trenger du enda snevrere?Skulle gjerne hatt et FG-hydrometer, dvs. med en snevrere skala. Men det koster uforholdsmessig mye!
Så du de jeg bestilte etter tips i denne tråden? Eller trenger du enda snevrere?
Betalte 346 kr for begge hydrometerne med frakt. Følte det var innaforFint intervall, men det var mer antall og pris (med toll og moms i tillegg?) som var avskrekkende der...