Bruker du humlepose når du tørrhumler med pellets?Hva med å knyte en humlepose over enden på heverten når du racker? Får sikkert ikke med alt, men får ihvertfall det grovste. Går vel strengt tatt an med en sokk også, men tror ikke jeg ville anbefalt det... Tips numeros unos må vel være å bruke humleposer ved tørrhumling, så unngår du jo problemstillingen i utgangspunktet.
Biab pose i gjæringskar? Vil ikke det tilsette mye oksygen når den fjernes?Du kan bruke en biab-pose. Da får humla svømme mer eller mindre fritt.
Hvorfor skulle den det?Biab pose i gjæringskar? Vil ikke det tilsette mye oksygen når den fjernes?
+1 er det vel ein seier.Jeg bruker poser til tørrhumling, anbefales.
Min pose er så finmasket at det kreves mye klemming og risting for å få igjennom vørteren. Gjør dette før gjæring, og da blir det en del luft i vørteren.Hvorfor skulle den det?
Biab pose er ikke så finmasket i bunn som regel. Du kan bare henge den sånn at en liten bit stikker ned i karet da vil alt renne ned igjen uten å plaske.Min pose er så finmasket at det kreves mye klemming og risting for å få igjennom vørteren. Gjør dette før gjæring, og da blir det en del luft i vørteren.
Og humlerestene koser seg selvsagt best ØVERST i flasken.... Vis vedlegget 12921