jeg skal lage hull i to kjeler der jeg skal sette inn varmeelementer. Er det noen i Oslo som er villig til å låne/leie bort et skikkelig verktøy til jobben? Har ikke eksakt mål akkurat nå, men legger ved et bilde. Regner med at dette er et standardmål.
Skal ta mål når jeg kommer hjem og oppdatere.
Denne? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/28512100/
Er den kraftig nok da? Det er jo forskjell på en stålkjele og en oppvaskkum. Billig var den iallfall. Går du på jernvare så må man fort ut med et laken for en hullpunch.
Jeg brukte også 32mm hull (1-1/4"). Tror det er standard hvis man har 1" på varmeelement. IKEA sin er jo litt større. Om det passer kommer vel an på størrelsen på pakningene som skal ligge mellom skiva og kjelen.
Det er jo "litt" kjedelig om hullet blir for stort så jeg hadde nok holdt meg til 32mm selv. Et tips er jo å dra innom et mekanisk verksted å spørre om litt hjelp (det endte jeg opp med å gjøre).
Jeg benytter samme merke som posten over, men mindre til 1/2" gjennomføringer. Fungerer knallbra også på stålkjeler. Det er mer stress å borre skruehullet.
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.