Takk for svar. det var også det jeg spurte om. Jeg vil kverne selv.
Takk for den.Her finner en oppskriftene til alle Bryggselv sine sett. Bare å kjøpe inn uknust malt i henhold til oppskrift, så har du "ølsett med hel malt".
Norges største og beste utvalg innen ølbrygging for hjemmebrygg og bryggerier
Brewshop har Norges største utvalg innen ølbrygging - fra råvarer, ølsett og bryggemaskiner til flasker og ølglass, for hjemmebryggere og bryggerier.www.bryggselv.no
På Vestbrygg har de ferdige sett stående i butikken. Disse er ferdig kvernet.Jeg har lyst å prøve å brygge helt fra grunnen av med å knuse malten selv siden jeg har kvern. Men finner bare pakker med ferdig knust malt. Har ikke lyst å kjøpe en hel sekk. Er det noen som vet om en norsk nettside som selger ølsett med hel malt?
OBS: man kan be om å få ølsettet med ukverna malt, dersom man har mølle sjølv. Skriv ein kommentar om dette når du bestiller.
Supert for jeg har lyst å kjøpe ølsett med hel malt.På Vestbrygg har de ferdige sett stående i butikken. Disse er ferdig kvernet.
Men det går helt fint å bestille settet ukvernet dersom man ønsker det:
Jeg vil tippe at de aller fleste brygge butikkene har samme løsning.
Da tror jeg du har store muligheter for å gjøre akkurat detSupert for jeg har lyst å kjøpe ølsett med hel malt.
Du har skjønt det, det er der jeg er på vei nemlig. Å lage både andres og mitt eget. Jeg har lyst til å gjøre alt fra bunnen av siden jeg har investert i alt utstyr samt sjarmen med det. Nå blir utfordringen å bli kjent med utstyret. Jeg går for BIAB. (Enn så lenge)Siden du har kvern, men vil bruke sett: Kjøp ikke sett der du ikke får hele oppskrifta. Har du oppskrifta, har du muligheta til å lære noe om hvordan de ulike maltsortene, eller kombinasjoner av dem, fungerer. Og etter hvert vil du sikkert, hvis brygginga tar av litt, få lyst til å begynne å lage dine egne oppskrifter, og legge deg opp et eget maltlager.