Gummi-lukt fra slanger...

Har kjøpt meg ei BB sirkulasjonspumpe fra ølbrygging.no.....det medfølger armerte silikonslanger + at jeg bruker en av min "gamle" silikonslange som ikke er armert.

Spørsmålet mitt er; hvordan blir jeg kvitt den kjipe gumme-lukta som blir i vannet  :help: (merket det godt da jeg testa den med varmt vann) Vil nødig drikke gummiøl fremover... :eek:ppkast:

Er det lurt å kjøre gjennom et eller annet middel? Har ikke turt å kjøre gjennom noe enda da jeg er usikker på åssen pumpa takler det :attevar:

Skal jeg bare la den gå ei stund og håpe at det gir seg?

På forhånd takk!

Mattias S skrev:
janvad skrev:
Hvilken slange er de gummi lukt fra, den slangen som fulgte med pumpa?

Ja, de som fulgte med pumpa.

Ok, ville sendt en mail eller ring til Per Inge på mandag og høre hva han sier, gi gjerne en tilbakemelding på utviklingen videre i denne saken. Har tenkt og bestille den selv.

Ok, ville sendt en mail eller ring til Per Inge på mandag og høre hva han sier, gi gjerne en tilbakemelding på utviklingen videre i denne saken. Har tenkt og bestille den selv.

[/quote]

Argh.... :hoererikke: Planen var å prøve den i morgen, men tar ikke sjangsen på å få usmak i ølet. Men pumpa er stillegående og enkel i montering  :skitbra:

Er det forresten noen andre som har opplevd gummilukt fra slangene som fulgte med denne pumpen?

Kjørte nettopp en time med pumping med varmt vann og litt oppvaskpulver. Det virker som om lukta er borte. Får se når alt er helt tørt.

RETBergen skrev:
Kjørte nettopp en time med pumping med varmt vann og litt oppvaskpulver. Det virker som om lukta er borte. Får se når alt er helt tørt.

Det er som regel ikke så mye annet som skal til. Slangene er nye og har ligget ned pakka en stund, så en god gjennomkjøring enten med litt vann og såpe slik som RETBergen sier, eller bare gjennomkjøring med varmt vann.

RETBergen skrev:

Hvor varmt vann brukte du? Sirkulerte du samme såpevann hele tiden?

Tilbake
Topp