JoakimO
Norbrygg-medlem
Hallois!
Har planer om å brygge et ølsett med Red Ale (fra olbrygg.no) i morgen. Jeg skal bruke en Beer Brew 30 til brygginga. Etter å ha lest en del her på forumet og i bruksanvisnngen dukker noen spørsmål opp
1. Er ett eller to-trinns mesking å anbefale?
2.skal man helle over 7 liter med rent, varmt vann etter mesking basta bom?
3.hvor mange grader bør det være i gjæringskaret når man tilsetter gjæren?
4. OG måles før gjæren Tilsettes i gjæringskaret ? Noen som vet hva den skal være på dette brygget?
5.skal man riste i / eller røre om gjæren i gjæringskaret når man tar det i?
6. Hvor lenge bør dette stå i ro før tapping på flaske ?
7. Stikke om til ny gjæringsdunk gjør man på tappedagen? Skal man som hovedregel tilsette 5g sukker pr liter ? Og hva slags sukker?
Da har jeg fått rabla ned en masse dumme spørsmål , så her er det lov med masse dumme svar ;D
Har planer om å brygge et ølsett med Red Ale (fra olbrygg.no) i morgen. Jeg skal bruke en Beer Brew 30 til brygginga. Etter å ha lest en del her på forumet og i bruksanvisnngen dukker noen spørsmål opp
1. Er ett eller to-trinns mesking å anbefale?
2.skal man helle over 7 liter med rent, varmt vann etter mesking basta bom?
3.hvor mange grader bør det være i gjæringskaret når man tilsetter gjæren?
4. OG måles før gjæren Tilsettes i gjæringskaret ? Noen som vet hva den skal være på dette brygget?
5.skal man riste i / eller røre om gjæren i gjæringskaret når man tar det i?
6. Hvor lenge bør dette stå i ro før tapping på flaske ?
7. Stikke om til ny gjæringsdunk gjør man på tappedagen? Skal man som hovedregel tilsette 5g sukker pr liter ? Og hva slags sukker?
Da har jeg fått rabla ned en masse dumme spørsmål , så her er det lov med masse dumme svar ;D