Første brygg, Ekstrakt!

Da jeg har fått vært med en gjeng som har brygget litt og fått litt sansen for brygging(Allerede alt for gla i øl!)
Så var det på tide for meg å starte brygging også :)

Jeg har tenkt å begynne med ekstrakt for å få litt "følelsen" for brygginga, med andre ord beherske temperatur ved gjæring osv osv.

Så, jeg har fått tak i de tingene jeg trenger så langt:

Startpakke hos Bakke Brygg.
- Hevert
- Gjærlås
- Gjæringskar x2
- Termometer
- Hydrometer
- Korkemaskin(Eller va det kalles)
- Rørepinne
- Stoutrens2
- Sterkrens2

Diverse:
- STC1000
- Fryser

Har også fått tak i mer enn nokk 0,33 flasker, med god hjelp fra en her på forumet.
Så nå går det i å få av etiketter, som var veldig enkelt.
Limrestene er det gjenstående problemet, tror det blir å gå for noe citrusrens og varmt vann i flasken.

Tror jeg har fått med meg alt her nå på Tråden hvertfall :)

Skal prøve meg på Old English Bitter i første omgang, spent på resultatet av dette.
Så på Lørdag nå blir første brygg satt og gleder meg som bare det til å starte, bare synd jeg reiser på jobb imorgen tidlig og ikke er hjemme før lørdag.

Tenker jeg har denne tråden åpen for å ha en edit på denne etterhvert, samtidig kan folk gjerne komme med forslag, tips, innspill m.m

EDIT:

Da er første brygg satt! (11.01)

Var veldig nøye med alt av rengjøring og temperaturer på brygg, så krysser fingrene på at alt har gått som planlagt!
Karet står til gjæring i 18,2 grader nå, det ble litt sent nå i kveld så venter i spenning for å kanskje se om det pipler noe i gjærlåsen allerede i morgen, tvi tvi!
Holder tråden oppdatert etterhvert som tiden går :)

Sist redigert:
Tilbake
Topp