jikvig
Norbrygg-medlem
Da venter jeg bare på kjele, så er alt klart for første brygg. Det blir spennende å se om det blir øl eller baby som kommer først ;-)
Skal ha følgende oppskrift;
Test Subject #001 Style: California Common / Steam Beer Brewer: Subject Nanobrewery
Statistics
Volume: 10 liters
OG: 1051
FG:
Alcohol: 5.1 % by vol.
Colour: 20 EBC (Deep amber / light copper)
Bitterness: 35 IBU
BU/GU: 0.68
Fermentables
Liquid Medium Extract 1500 grammes
Cara Red 40 EBC 250 grammes
Mash schedule: Cara til 72, hold temp 20 min. Av, tilsett ekstrakt, 10 kok før humle
Hops
Northern Brewer 7.8% alpha 10 grammes 60 minutes
Northern Brewer 7.8% alpha 10 grammes 15 minutes
Northern Brewer 7.8% alpha 10 grammes 5 minutes
Northern Brewer 7.8% alpha 20 grammes 1 minutes
Fermentation
Yeast: 2112 California Lager
Noen som har noen innvendinger/endringstips? Kjøpte noe cascadepellets som jeg orginalt tenkte å bruke for å gi litt mer aroma mot sitrus etc, men kjører istede kun NB slik Anchor Brewery angivelig gjør det.
Så kommer tipsforespørselen;
Jeg glemte å handle med meg en meskepose (skal meske 250gr cara red) da jeg var i Lillestrøm forleden.
Har noen noe tips til et alternativ jeg kan få tak i her i Oslo? Altså noe som kan brukes som silpose, men som ikke er det?
Skal bruke en undertøyspose til humlen, men denne blir for liten til maltet.
Tar imot alle tips og råd med takk og velsignelse! :amen:
Skal ha følgende oppskrift;
Test Subject #001 Style: California Common / Steam Beer Brewer: Subject Nanobrewery
Statistics
Volume: 10 liters
OG: 1051
FG:
Alcohol: 5.1 % by vol.
Colour: 20 EBC (Deep amber / light copper)
Bitterness: 35 IBU
BU/GU: 0.68
Fermentables
Liquid Medium Extract 1500 grammes
Cara Red 40 EBC 250 grammes
Mash schedule: Cara til 72, hold temp 20 min. Av, tilsett ekstrakt, 10 kok før humle
Hops
Northern Brewer 7.8% alpha 10 grammes 60 minutes
Northern Brewer 7.8% alpha 10 grammes 15 minutes
Northern Brewer 7.8% alpha 10 grammes 5 minutes
Northern Brewer 7.8% alpha 20 grammes 1 minutes
Fermentation
Yeast: 2112 California Lager
Noen som har noen innvendinger/endringstips? Kjøpte noe cascadepellets som jeg orginalt tenkte å bruke for å gi litt mer aroma mot sitrus etc, men kjører istede kun NB slik Anchor Brewery angivelig gjør det.
Så kommer tipsforespørselen;
Jeg glemte å handle med meg en meskepose (skal meske 250gr cara red) da jeg var i Lillestrøm forleden.
Har noen noe tips til et alternativ jeg kan få tak i her i Oslo? Altså noe som kan brukes som silpose, men som ikke er det?
Skal bruke en undertøyspose til humlen, men denne blir for liten til maltet.
Tar imot alle tips og råd med takk og velsignelse! :amen: