Miguel skrev:
Aleks skrev:
Er på leting etter et øl med FOR MYE humle, rett å slett for å kjenne smaken.
Har vært igjennom NØ two captains, nr 100 og 500, i tillegg til haandbryggeriets fyr og flamme, uten at det har blitt for mye av det gode. Så, noen tips?
Brewdog dead pony club. Veldig sitrus. Alt du smaker er omtrent humle.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Enig i den med brewdog dead pony club. Ikke min favoritt, da foretrekker jeg heller Punk ÌPA, som tydelig har mye mindre humle. Den er rett og slett kjempegod!
Er ikke så glad i overhumlete øl, og har tidligere blitt veldig skuffet når jeg har besøkt et par bryggepuber i Oslo (The Crow og Schouskjelleren).
Mener at det sikkert er fint om et par eller 5 av 20 øl for den saks skyld er godt humlet. Men jeg drar ikke dit igjen, rett og slett fordi jeg nesten ikke fant noen typer øl der som inneholdt en balansert mengde humle.
Har også erfaring med Haanbryggeriets Humlesus. Første gang jeg smakte denne så syntes jeg den var overaskende god og i fin balanse, selv om jeg var skeptisk på grunn av det navnet. Men har siden smakt den fra en av tappekranene på en pub, og da likte jeg den ikke i det hele tatt. Har hørt flere si det samme om den. Mulig det er min smakspreferanse som endrer seg basert på hva jeg har spist og drukket tidligere på kvelden, men jeg mistenker også at dette med humle og mengder og tider er noe pub og håndbryggerne ikke er nøyaktige nok med. Har selv erfaring med dette, og gode mengder humle som var ment som smakshumle på slutten av kokingen, ga plutselig et solid bidrag til bitterheten i ølet, fordi ølet ikke ble kjølt ned fort nok, eller temperaturen var for høy da dette ble tilsatt eller hva vet jeg...