Flasketapping og vask en gang til.

Sverre K

Norbrygg-medlem
Jeg prøver i dag med å la flaskene ligge et par timer i sterkt varmt klorvann hvoretter jeg skyller dem i rent kaldt vann.  Regner med at vannet mitt ikke er infisert av noen skumle basselusker så hadde ikke tenkt å bruke sterkrens eller noe annet middel.  Vannet mitt kommer fra 45 m nede i bakken slik at det ser ikke dagens lys før det renner ut i kranen. Spørsmålet er hva gjør folket med desinfisering av korkene?  Synes at jeg får stygg lukt på flaskene av sterkrens slik at har ikke lyst å bruke det denne gang for å finne ut av om det er den som gir lukta.

Jeg slenger de i StarSan i ett minutt eller to, og så rett på flaskene. Jeg mener at det funker helt fint.  :)

Fant nok ut av det :) Fant ei flaska Tapio vodka som ble kjøpt i Finland i vanvare, kom til nytte!!

Vi vasker flaskene med varmt vann og zalo (og skyller godt). Den dagen vi skal tappe blir de ristet med starsan.

Har hittil brukt sterkrens og har fått ei lukt som jeg ikke trives med på flaskene.  Trur det kommer av den men vet ikke sikkert, skal kjøpe inn starsan for å prøve den etter hvert.  Derfor ble flaskene vaska med klor i dag og korkene fikk et lite vodkabad.

Tilbake
Topp