Takk for oppskriftJeg har en god bière de garde, om du er interessert: https://www.bryggselv.no/blogg/fallen-madonna/
Ok dem er det ja, du nevnte noe om oksidering derfor.
Men jeg får ikke til kun tekst uten bilde.
Oksygenabsorberende. Omtrent det motsatte av oksideringBottlemark kan jeg også anbefale.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok det er det ja.Oksygenabsorberende. Omtrent det motsatte av oksideringBottlemark kan jeg også anbefale.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok det er ikke bra det neiEtter en del research (fra min side) så er det visst ikke anbefalt å bruke o2 absorberende korker. De tar visst mye mer enn bare oksygen. Scalping.
Scalping? Dette man du nesten utdype.Etter en del research (fra min side) så er det visst ikke anbefalt å bruke o2 absorberende korker. De tar visst mye mer enn bare oksygen. Scalping.
Stemmer. Myrcene blir mer enn halvert etter en tid som er langt kortere enn de fleste øl står på flaske. Husker ikke helt akkurat tiden det dreier seg om. Dette er giganten av oljer i mange humledrevne apa/ipa aktige øl.Ja, onkel Google fant én artikkel om som omhandlet dette. Myrcene og limonene bindes i større grad i kork-plasten i følge denne studien. Da tenker jeg det kanskje kan være et problem for humlesterke øl. #Benjamin: Oppskriften jeg linket til ovenfor ble tappet på flasker med oxy-korker fra Bottlemark. Det vant gull i NM 2016, så problemet med scalping er nok ikke så stort for malt- og gjærdrevne øl.