Et enkelt garasjebryggeri blir til...

Heisann!

Etter 150 ølsett, tar jeg nå steget ut i all-grain verden. Har ikke fått annet en skryt for ølsett med litt ekstra godsaker i, men har en kollega som ligger hakket foran meg, så da så...  ;)

Håper det er OK å legge en lenke til bilder (har allerede laget et album på FB).

Bryggeriet er meget enkelt, og håper bildeserien kan inspirere andre til å sette i gang uten å måte være sveiser eller elektriker  :roedme:

Første bryggedag i morgen, og da er det vel ingen vei tilbake...  :skitbra:

Paddy's garage Brewery in the making: https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.396721810347510&type=1

Stilig. Sitter å planlegger lignende bygging selv, og synes det så bra ut. Kan hende jeg må bruke noen ideer herfra.  :yes:  :ilike:

Kan være lurt å ha maltkvernen lett løsbar. Innimellom kommer det sekker med malt med mye stein i, og da må en først tømme kvernen for så å plukke ut steinen. Hvis en holder presset på akselen vil steinen fremdeles være i kvernen etter at malten er tømt ut slik at en kan fjerne steinen. Og du skal vel bruke drill på kvernen?

Rune Alm skrev:
Kan være lurt å ha maltkvernen lett løsbar. Innimellom kommer det sekker med malt med mye stein i, og da må en først tømme kvernen for så å plukke ut steinen. Hvis en holder presset på akselen vil steinen fremdeles være i kvernen etter at malten er tømt ut slik at en kan fjerne steinen. Og du skal vel bruke drill på kvernen?
Takkar for tilbakemelding. Maltkvernen er festet gjennom treplaten med to vingemuttere, og ja, det blir å bruke drill :) Håndtaket er bare til pynt på bildet.

Fint og ordntlig, "no bullshit", oppsett. Vil sikkert være til inspirasjon for andre :)

Hvilken dimensjon bruker du på kobbermanifoldet?

Edit: Ehm, så først no at det er beskrivelse på bildene. Altså 15mm

Tilbake
Topp