Jeg har vurdert og kjøpe en slik. Hvordan er erfaringene deres med denne, etter folk har hatt disse en stund ? Jeg har kjøleskapet stående i en Bod som har en rom temperatur ned mot 0 grader på vinteren. Fester dere bare kablene med tape på bøtta ?
Tipp topp tommel opp! :ilike: Har brukt de i vinter i en kjeller som holder rundt 8 grader. Perfekt til både lager og ale i slike temperaturer, går helt sikkert fint i lavere temperaturer også. Jeg fester med teipbiter rundt bøtta.
Har en surret rundt ett gjæringspann i ett kjøleskapet as we speak. STCen står innstilt på 17 grader og den holder 17 grader perfekt. Snart stått i 14 dager. Kan fint anbefale den.
Eneste er hvis du gjærer i bøtter med forskjellige størrelser så er det greit å tenke på at den på 5m er kjempe fin på 30L spann men veldig lang hvis du gjærer i mindre. jeg har kjøpt en på 5m som jeg bruker på 30L spann og en på 3m som jeg bruker på 15L spann.
Jeg har testet 5-meteren på 120 liters gjærfat, fylt ca 80 liter vann. Tok for sikkerhets skyld et liggeunderlag en runde rundt.
Den står i kaldt uthus hvor det har vært nede i 2 grader om natta, men den greier å holde tempen og synker ikke i det hele tatt.
(Har testet med maks/min temperaturføler i vannet)
Dette nettstedet bruker informasjonskapsler (cookies) for å tilpasse innholdet, skreddersy din opplevelse og holde deg innlogget dersom du registrerer deg.
Ved å fortsette og bruke dette nettstedet, samtykker du i bruken av informasjonskapsler.