Erfaring med håndkorker "proffmodell"?

Hei,

Vi har korket over 2000 flasker med vår tohåndskorker fra Europris. -Kun en håndfull flasker har ikke tålt påkjenningen, og vi har flasket både longneck og bjørner og diverse andre rariteter. Men, som en belønning til oss selv (julepresang) vurderer vi å gå for toppmodellen som bryggselv selger. http://www.bryggselv.no/products/hndkorker-proffmodell
Etter å ha lest noen tråder om den vanlige bordmodellen virker det å være litt for mye heft med den - Hvis det er sånn at flaskene henger fast og man må smøre med matolje og den slags tenker jeg vi bare fortsetter med tohånds'en.

Men "proffmodellen" da... Noen som har erfaring med den?

Jeg kan ikke si noe om proffmodellen, men den "vanlige" som jeg har hatt i snart 3 år. Det er 3 år helt uten problemer, så det dårlige ryktet er nok litt overdrevet :)

Jeg skulle tro at hvis du klarer å klemme på kapselen, så ser jeg ikke bort fra at du også klarer å ta ut flasken igjen også...

Det er to forskjellige bordmodeller. En som har litt tynne utskiftbare korkehoder og en som har noen tykkere korkehoder. Jeg har den med tynne. Der kan flaskene henge litt igjen. Men litt matolje og det er intet problem. Ville nok gått for den med tykkere hoder om jeg skulle kjøpt igjen. Proffmodellen blir overkill for meg.

Kjøpte også den rimelige bordmodellen hos bryggselv. Sliter veldig med at korkene henger igjen veldig.
Må bruke makt og brekke ut hver eneste flaske etter korking. Begynne å tukle med smøring/olje på korkene er ikke noe alternativ for meg. Også hver gang en kork er presset på, og korkern åpnes, faller selve kapselpåsetter hodet fra hverandre.
Noen som har en "kur" for en kranglete påsetter?

Jeg har kun sett proffmodellen i bruk og ikke prøvd den selv, og den ser mye bedre ut spør du meg. Hvis du ser for deg at du kommer til å flaske mye - go for it. Det er stor glede i å eie ting av god kvalitet ;)

Putre skrev:
Kjøpte også den rimelige bordmodellen hos bryggselv. Sliter veldig med at korkene henger igjen veldig.
Må bruke makt og brekke ut hver eneste flaske etter korking. Begynne å tukle med smøring/olje på korkene er ikke noe alternativ for meg. Også hver gang en kork er presset på, og korkern åpnes, faller selve kapselpåsetter hodet fra hverandre.
Noen som har en "kur" for en kranglete påsetter?

Send en mail til bryggselv. Dei har hatt problem med eine serien av korkeapparat. Så dei kjenne nok til problemstillinga skal du sjå ;)

# lasseo
Takk for info. Da skal jeg sende en Mail til bryggselv og høre hva de tror om saken :)

Takk for innspill folkens. Det er gøy å ha ting av kvalitet, men for meg er det også et poeng å "keep it simple"... Faen, da er jeg jo like langt!

Om dere flasker mye og vil ha en lettere bryggehverdag - gå for proffmodellen. Som med alt annet kan det lønne seg å bruke penger der en bruker mye tid.

Seriøst? Jeg har nettopp startet opp og har den bordmodellen som det ser ut som selges både på petit og bryggselv: http://www.bryggselv.no/products/handkorker-bordmodell

Merket jo at man måtte ta i litt for å få flasken ut igjen etter at den var satt på, og det ble en liten bulk i hver av korkene, men er dette et problem? Vil disse ikke disse korkene være helt tette?

Var forsåvidt fornøyd med hvordan den fungerte...

/Espen

Ja får håpe øllet ikke blir vannete. Det har nok vært en feil på min. Ellers kunne de ikke solgt den. Veldig fornøyd med den jeg har nå.

Jeg har brukt den enkle bordmodellen i flere år uten problemer, både for små og store korker.
Det går jo an å bytte ut koppen hvis det er krise.

Tilbake
Topp