Eletroninsk styring av efekt og digitalt wattmeter

Hoi.
Jeg har laget meg en HLT av VVB som nå rommer 85l. Satte inn 9kw element som går på 3fas. Styres med pid og 2 SSR.
Nå skal det sies at det ble litt voldsomt, 55l fra 4 grader til 78 grader på under 20 min (kjekt å ha når du er utolmodig etter å komme igang å brygge)
Det jeg kunne tenkt meg var opp og ned stilling av effekt med trykknapper og ett diggitaleffekt måler.
Finnes det noe sånt i kina land eller deler til å snikre det sammen.
For å være ærlig så aner jeg ikke hva jeg skal se etter, så om noen gidder å forklare meg hva jeg skal søke etter, eller linke til noe jeg kan bruke så setter jeg stor pris på det

Du kan vel bruke relee inngangen på PIDen din til å legge signalet fra power regulatoren til SSR inn/ut..

Ser ikke sånn ut..
Du trenger den uten SSR styring.. vist det ikke er en annen finurlig måte å løse det på..

har noen sånne jalla rex-c100 for rele, men liker dem ikke. får se Men får søke litt, vil helst ha digital watt måler og trykknapp, bare sånn for syns skyld

Er ikke noe elektro geni akuratt, eller noen vil påstå at jeg akuratt ikke er ett geni, men dem om det, må jeg ha to sånne når jeg kjører 3fas?

3 fas er jeg ingen spesiallist på så det må en elektrikker svare på. vet bare at jeg måtte ha en ssr som er seriekoblet med kyotto for å få det styrt med pid men jeg kjørte ikke på 3 fas

Edit: så ikke at du nevnte 3 fas i første spørsmålet før nå

Null nei, ¨har jo styring i skapet, men bare det att det ble litt voldsomt med watt egentlig. om du gidder tazzaT, kan du skisere opp noe røflig hvordan dere har gjort det? eller forklart det sånn ca på noob språk? er ikke helt stø i sånn elektriker språk ser du..

Trenger ikke tegning,den fasen så går direkte(ikke via SSR) til varmekolbene kobler du gjennom den variable SSRen..Kobles likt vanlig SSR..forskjellen er at styre strømmen + og - inn er byttet ut med et potmeter

Sist redigert:
Tilbake
Topp