Coopers Mexican Cerveza besk ettersmak

Jeg er helt ny på dette med brygging,og dette er mitt første forsøk.
Denne gjæret i 10 dager og FG ble tilslutt 1.004.
Så flasket jeg det på fredag,og smakte på en flaske idag (3dager).

Jeg er klar over at ølet uke er ferdig enda,men moro å smake underveis.
Ølet har begynt å få litt kullsyre,men det hadde en besk ettersmak.
Ellers luktet og så det bra ut. Det rant ikke over da jeg åpnet det,og det ble et 2cm tykt skumlag.

Skal dette ølet være litt beskt,eller er dette noe som forsvinner etter flere dager på flaske.
Kan det evt være infisert og derfor denne smaken kommer?

Hei jeg er ganske ny på detta jeg også så er kanskje ikke den beste til og svare på spørsmålet ditt men jeg og en kamerat har for veldig kort siden lagd den selv jeg personlig syntes den beske ettersmaken du snakker om er helt ok ;) jeg liker øl som kan virke noe bittert men kameraten min syntes det smakte helt forferdelig ;) så jeg tror nok brygge ditt er som det skal uten jeg kan si det helt sikkert for jeg er såpass uerfaren selv jeg regner med dette er Coopers Mexican Cerveza Exstract blanding og den erfaringen jeg har med øl brygging og exstract så har de en ettersmak sammen ligning til maltbrygg jeg har smakt så gi ølet ditt noen uker til på flasker men det at du syntes det smaker litt besk er nok litt fordi ølet har en spesiell ettersmak pluss den er ikke helt klar enda så jeg går ut i fra den vill ta seg opp noe bedre men hvis jeg tolker deg rett så smaker dette ølet noe spesielt jeg vill si jeg syntes den virker veldig syrlig og lett bitter og den falt i min smak :) lykke til videre :) håper du får flere tilbakemeldinger fra noen som kjenner denne bedre :) for veit ikke hvor mye jeg var til hjelp hehe 

Tilbake
Topp