Blichmann Boilermaker G2

glenn sørvaag

Norbrygg-medlem
Har sett litt på G2 på produsentens hjemmesider ang denne kjelen, og den frister veldig.

Men jeg finner ikke norske butikker som fører denne enda, og ser ikke ut til at noen har størrelsen jeg har sett for meg: 7,5 Gallon.

Jeg ønsker egentlig minst mulig utstyr på bryggene jeg setter alene, så det blir minst mulig styr. Gjør ingenting om jeg kun sitter igjen med 10-15liter øl.

Kunne jeg begynt med 1 kjele, for så å utvide med Mashtun og HLT etter hvert? Om det er noe vits?
Er det mulig å få til ett high OG øl på 7,5 gallon kjelen?

Noen som kan belyse temaet litt for meg?

Hvis du akl kjøpe Boilermaker, råder jeg deg til å kjøpe en10 gallon og bruke den som meskekar. Til koking er det like greit med en konvensjonell gryte med kran.

Hvis du akl kjøpe Boilermaker, råder jeg deg til å kjøpe en10 gallon og bruke den som meskekar. Til koking er det like greit med en konvensjonell gryte med kran.

Ok, skal tenke litt på saken. Ingen hastverk :) Er G2 såpass ny siden den ikke ligger i utvalget til norske butikker enda?

Er G2 noe man vil ha? Jeg tenker iallefall på den nye krana. Tre nye pakninger, altså mer man må bytte ut etterhvert, og er det noen indikasjon på den om hvor åpen den er? Krana virker mer fancy enn brukervennlig synes jeg.

Har en stygg mistanke om at Blichmann ikke bytter ut noe med en skralere løsning. Funksjonalitet er et av varemerkene deres.

Hei,
Jeg bruker bare denne tråden til å spørre mer om g2en.
Jeg vurdere å skaffe meg en HLT og en kokekjele. Gjør alt med en BB60 per idag.
Så jeg syns G2en med integrert oppvarmingscoil høres veldig lovende ut. Tenkte å koble det etterhvert med en PID og SSR for å holde styr på tempen. Marchpumpe har jeg.
Er det noen som har gjord noen erfaringer med den elektriske G2en ?

Tilbake
Topp