Blande ølsett

Noen som har erfaring med å blande allgrain sett ?
Og hvilke typer vil eventuelt passe å lage en hybrid av?
Mulig jeg banner I kirka her, men tilgivelse regne jeg med

Ølsett er ofte dyre i forhold til malt i løsvekt. Det er derfor lite hensiktsmessig.
Ofte er ølsettene forskjellige stiler. Blir litt som å sette en bløtkake oppå en pizza siden begge er runde og flate på toppen

Ølsett er ofte dyre i forhold til malt i løsvekt. Det er derfor lite hensiktsmessig.
Ofte er ølsettene forskjellige stiler. Blir litt som å sette en bløtkake oppå en pizza siden begge er runde og flate på toppen
Forsåvidt enig, men er en måte for nybeggynere å prøve og lage seg en egen vri (som meg) er ikke så lett å komme inn i bryggesjappa ogikke skjønne noe av hva nerdene snakker om, det går i IBU OG FG, ja vi skjøner jo litt av det, men ikke bare bare å tussle inn med lapp hjemmefra med egen oppskrift når du er litt besjeden som meg feks.
Jeg har selvblandet to ølsett, denne og denne , ble flaska og fata idag så er ikke sikker på hvordan det ble enda.

Støtter msevland. Selv om man ikke er godt bevandret i det å lage egen oppskrift så finnes det noen på nettet som er "crossovers", så man kan bruke de. Da slipper man å kjøpe kit hvor man kanskje ikke bruker all humle eller gjær. Man må riktignok kjøpe 100g pakker med humle, men da er det mer målrettet.

Tilbake
Topp