Belgisk blonde på ekstrakt

Jeg ønsker å brygge en blond og lys ale med Saaz hops, men trenger litt hjelp. Jeg må holde meg til ekstrakt.

Jeg tenker som følgende:
3 kg lys ekstrakt, 1,5 fra kokestart, og 1,5 siste 15 min
40 gram Saaz 60 min
10 gram Saaz 0 min

Gjær tenker jeg Nottingam, enkelt og greit fordi det er den jeg har liggende... Men jeg er åpen for forslag her! Kanskje en belgisk?
Jeg er også åpen for forslag til spesial-malt.
Målet mitt er igrunn en lys, billig og enkel "gressklipper-øl". En som kanskje kona og kan like litt utpå kvelden en fin sommerdag.

Jeg laget en lignende for en stund siden, det var en Amber MILF..

3100 g lys pilsner ekstrakt
500 g medium DME

50 g saaz 60 min
25 g saaz 15 min

Safale us-05
14 dager på 19 grader, karbonert med 180 g sukker..
Dette er en fin gressklipper øl som også er kone vennlig..
Jeg kokte hele mengden ekstrakt  slik at jeg hadde 25 liter til kok.

Takker! Jeg har ikke muligheten til å koke mer enn 10L om gangen, så det blir litt vanskelig å koke alt. Jeg får se om jeg klarer å skaffe meg to 10L eventuelt, slik at det hvertfall blir mulig å koke 20L. :D

Bjørn Endre

Då det ser ut til at saisonen min har blitt infisert så må eg brygge ein ny batch. Orker ikkje risikere 5-6 timers vekkasta bryggetid (altfor mykje som skjer for tida - ja det er snart ferie, men då skal eg brygge dåpsøl til kompis, dessutan kan eg ikkje nedprioritere ungane for mykje i ferien) og tenker at det blir eit ekstraktøl noko som forøvrig er lenge sidan). Eg kjem til å kjøpe anna belgisk gjær no slik at ev kan bruke dette i eit mørkt sterkt brygg i august. Har nokon prøvd å bruke ei kjend og utprøvd oppskrift og bytte ut basemalt med lys / ekstra lys ekstrakt? Tek imot gode tips med stor takk.

Har tenkt ei lita stund å kanskje prøve meg på "Lefty Blonde" fra "brewing classic styles". Har ikkje prøvd den ut sjøl, men Jamil har vel strengt tatt prøvd den ut med hell tidligere? :) oppskrifta er ekstrakt også. hvis ikkje du har boka, så har jeg den så du evt kan låne mot en pitteliten gjærslant etter brygg. :p

Har boka så Lefty Blonde er ei høgaktuell oppskrift. Ei sentral utfordring med ekstrakt-versjon er mangelen på pilsekstrakt. Eg forstår det slik at tilgjengeleg "baseekstrakt" (lys) er basert på palemalt (eller kveitemalt), og at dette vil gi eit søtare, meir kjeksprega smak enn den krispe smaken ein får frå pilsmalt. No huskar eg ikkje om oppskrifta krev munchenmalt, men heller ikkje münchener-ekstrakt er tilgjengeleg. Dette kan kanskje kompenserast med noko amber-ekstrakt, men også det vil gi eit annaleis øl.

Erfaringane mine tilseier at ein på ekstrakt kan brygge gode øl dersom dei anten har mykje humle i seg eller ølet krev mykje spesialmalt. Eg har liten og mindre god erfaring når ølet har fokus på pale- eller kveitemalt. Eg synes desse har mangla ei bredde og nyansar i smaken som all-grain brygg får. Slik sett skulle eg vel ha satsa på ein belgier med mykje spesialmalt, men det er det ikkje heilt sesong for enno.

Så om andre har anna og meir erfaring enn meg og som såleis kan imøtegå mine innvendingar, så er eg meir enn lydhøyr for desse  :ilike:

EDIT 1: Kom til å tenke på at belgiske øl har stort fokus på gjæra. Dette taler i alle fall ikkje imot at du kan få gode belgiske øl basert på ekstrakt.

EDIT 2:
- Jamil Zainasheff skriv i Brewing Classic Styles at ein kan bruke lys spraymalt om ein ikkje finn pilsner spraymalt, så då er den utfordringa løyst.
- Lefty Blonde har ikkje munchen-malt i oppskrifta, men pale, kveite og aromatic (biscuit som substitutt?).

Har brygget flere AllGrainoppskrifter på Belgisk Blonde, og også byttet ut Pilsner med Pale uten at jeg merket særlig forskjell. Jeg hadde lett gått for 2500g Ekstra Lys DME, 200g Hvete DME, 300g Amber DME. Gjær og gjæringstemperaturer er mye viktigere for en god Blonde enn selve maltoppskriften.

Tilbake
Topp