Bygger bryggeri av 300 liter varmtvannsberedere (som ser ut til egentlig å være rundt 280 liter)
HLT, Mash & Boil lages av hver sin tank. Bunnen skjæres av rett over gjennomføring til eksisterende varmeelement, og tankene snus på hodet. De rommer nå ca 245 liter.
Utfordringen er å lage bein. Firkant rør i rustfritt er dyrt. Ihvertfall når resten av bryggeriet er tilnærmet gratis.
Mange gamle beredere har tørr-elementer som ligger inni et metallhylster (rør). Jeg vurderer å sveise på disse rørene som ben.
Se bilder:
For å få en større sveiseflate har jeg tenkte å splitte rørene der de skal festes til tanken.
Jeg er ikke særlig metallkyndig, så jeg vet ikke om dette blir godt nok.
Vil det fungere?
Er det noen som vet om disse rørene også er i rustfritt stål?
Er det noen som har laget noen billige ben som fungerer godt?
HLT, Mash & Boil lages av hver sin tank. Bunnen skjæres av rett over gjennomføring til eksisterende varmeelement, og tankene snus på hodet. De rommer nå ca 245 liter.
Utfordringen er å lage bein. Firkant rør i rustfritt er dyrt. Ihvertfall når resten av bryggeriet er tilnærmet gratis.
Mange gamle beredere har tørr-elementer som ligger inni et metallhylster (rør). Jeg vurderer å sveise på disse rørene som ben.
Se bilder:
For å få en større sveiseflate har jeg tenkte å splitte rørene der de skal festes til tanken.
Jeg er ikke særlig metallkyndig, så jeg vet ikke om dette blir godt nok.
Vil det fungere?
Er det noen som vet om disse rørene også er i rustfritt stål?
Er det noen som har laget noen billige ben som fungerer godt?