Etter det jeg skjønner er det en del her som bruker dette verktøyet, men jeg finner ingen generell tråd og gjør derfor er forsøk på å starte en.
- Porfil for Speidel har vært etterlyst, men heg kan ikke finne noe godt svar.
- Hvordan behandler dere vannmengden for "sparging" i BS?
Jeg regner med at dette varierer fra oppskrift til oppskrift og dermed vil det bli litt tungvindt å legge det til på utstyrsprofilen.
Er det rett å legge det til under "Mash"?
- Det ser for meg ut til at BS i utgangspunktet er satt opp mot et spesifikt sluttvolum. Dette passer ikke spesielt bra mot Speidel.
Hva er den beste måten for å løse dette?
Fjerne avkryssingen for automatisk beregning (under Equipment)?
Hva gjør i så tilfelle dette med resten av beregningene?
- Hva gjør dere med "Mash Tun Weight"?
Er det rett å eliminere denne for Speidel om en gir vannet tid til å nå rett temperatur mellom isetting av røret og tilføring av malt?
Regner med at andre også har spørsmål om dette. Både relatert til Speidel og andre oppsett.
- Porfil for Speidel har vært etterlyst, men heg kan ikke finne noe godt svar.
- Hvordan behandler dere vannmengden for "sparging" i BS?
Jeg regner med at dette varierer fra oppskrift til oppskrift og dermed vil det bli litt tungvindt å legge det til på utstyrsprofilen.
Er det rett å legge det til under "Mash"?
- Det ser for meg ut til at BS i utgangspunktet er satt opp mot et spesifikt sluttvolum. Dette passer ikke spesielt bra mot Speidel.
Hva er den beste måten for å løse dette?
Fjerne avkryssingen for automatisk beregning (under Equipment)?
Hva gjør i så tilfelle dette med resten av beregningene?
- Hva gjør dere med "Mash Tun Weight"?
Er det rett å eliminere denne for Speidel om en gir vannet tid til å nå rett temperatur mellom isetting av røret og tilføring av malt?
Regner med at andre også har spørsmål om dette. Både relatert til Speidel og andre oppsett.