Automatisering av BeerBrew.

Hallo

Leker litt med tanken om å automatisere bryggeprosessen. Tar det litt steg for steg. Første utfordringa jeg ser er styring av effekt og temperatur av gryta. Når jeg drar av knottene for disse, ser jeg at akselen er ulik. Den ene har langsgående riller rundt akselen, omtrent som en *, mens den andre er glatt og rund, men avkappet, omtrent som en D.

Det letteste er kanskje å finne tannhjul til å tre på, også styre med en steppermotor.
Noen som har prøvd seg på dette?

Det er et eget underforum for BeerBrew, dette spørsmålet hadde vel passet bedre der. Dessuten så hadde det hjulpet om du sa hvilken versjon av BB du har.
Ellers så syns jeg du har en merkelig angrepsvinkel til denne oppgaven hvor du vil kople steppermotorer på akslene til pot.-metrene.
Sjøl har jeg tenkt litt på det samme, men da i baner hvor jeg jeg lar f.ex. en Raspberry ta over all styring. Foreløpig er det hvordan jeg skal kople/styre effektstyringa som stopper meg.
Dessuten så må hele opplegget være kompakt, lett å holde rent osv. Jeg gidder ikke masse slanger, ledninger, sensorer etc som må rigges før hver brygging. Da lever jeg heller med de svakhetene BB har

Tilbake
Topp