Alternativ meskepose

Lars

Norbrygg-medlem
I USA snakkes det stadig om paint strainer bags, som de bruker til uttrekk, minimesking eller brew in a bag.
Noen som vet hva slikt heter her til lands, og hvor man får tak i det?

Kan jo fortsette på det, siden jeg og Lars har snakka om det.
Paint Strainer Bags ser ut til å være slags "malingsfilter" eller "silposer for maling", som man altså da kan tømme maling gjennom for å renske bort ulumskheter (flak, etc).

Dette er egentlig bare noe jeg tror, men tror jo også at jeg har rett i det :)

Har snakket med en kompis som er maler, samt en spesialbutikk for maling her i Trondheim. Ingen av dem hadde hørt om det, men de syntes det hørtes veldig lurt ut ... :p

Så; er det noen som har peiling på det?

Hei.

Jeg har brukt filterposer både til uttrekk og minimesk. Har også brukt disse posene som humleposer noen ganger, men stort sett blir humla kokt løst.
Posene har jeg kjøpt ved bedriften Filtra AS.    http://www.filtra.no/ 

Tror jeg betalte ca. 200 kroner + noen flasker øl,  for 1 stor (til minimesk), og 2 små poser (til humle).
Trodde kanskje de ble litt for tette til minimesk, men det har fungert greit.

Men nå har jeg bygd meg All Grain oppsett, så det er ikke sikkert det blir brukt noe mer.
Første All Grain-brygget står til gjæring, og er klar til tapping om 3-4 dager.  :grin2:  :namnam:

Per Arne skrev:
Hei.

Jeg har brukt filterposer både til uttrekk og minimesk. Har også brukt disse posene som humleposer noen ganger, men stort sett blir humla kokt løst.
Posene har jeg kjøpt ved bedriften Filtra AS.    http://www.filtra.no/ 

Tror jeg betalte ca. 200 kroner + noen flasker øl,  for 1 stor (til minimesk), og 2 små poser (til humle).
Trodde kanskje de ble litt for tette til minimesk, men det har fungert greit.

Men nå har jeg bygd meg All Grain oppsett, så det er ikke sikkert det blir brukt noe mer.
Første All Grain-brygget står til gjæring, og er klar til tapping om 3-4 dager.  :grin2:  :namnam:

Husker du filtreringsgraden på den store du hadde?
Må nesten være passende maskestørrelse hvis det skal være vits i
Prisen var vel også noe det samme som meskepose hos Petit/Vin & Bar.

Hei Lars.

Nei har ikke peiling på filtreringsgraden på posen, men den er ganske finmasket. Jeg spurte bare etter den posen som hadde størst maskestørrelse når jeg var innom.
Var litt skeptisk første gang om den var for finmasket, men det fungerte veldig greit på en minimesk.

Dersom du tar en telefon til dei, så får du sikkert opplysninger om hva dei har inne og hvilken maskestørrelser dei kan skaffe. Regner med dei tar en del i ekspedisjonsgebyr, så dersom du skal handle noe fra Filtra så kan jeg være behjelpelig med å stikke innom og kjøpe til deg og sende det i posten til deg. (Bor 10 min. biltur unna).
Får det gjerne litt billigere dersom jeg stikker innom og betaler kontant (pluss noen flasker øl), og ikke vil ha kvittering.

Per Arne skrev:
Hei Lars.

Nei har ikke peiling på filtreringsgraden på posen, men den er ganske finmasket. Jeg spurte bare etter den posen som hadde størst maskestørrelse når jeg var innom.
Var litt skeptisk første gang om den var for finmasket, men det fungerte veldig greit på en minimesk.

Dersom du tar en telefon til dei, så får du sikkert opplysninger om hva dei har inne og hvilken maskestørrelser dei kan skaffe. Regner med dei tar en del i ekspedisjonsgebyr, så dersom du skal handle noe fra Filtra så kan jeg være behjelpelig med å stikke innom og kjøpe til deg og sende det i posten til deg. (Bor 10 min. biltur unna).
Får det gjerne litt billigere dersom jeg stikker innom og betaler kontant (pluss noen flasker øl), og ikke vil ha kvittering.

Takker! Skal ha det i bakhodet, men leter litt videre først.

Tilbake
Topp