8,5 kw gassbrenner fra bryggeland

Hei

Jeg har handlet denne gassbrenneren på 8,5kw fra bryggeland: http://bryggeland.no/bryggeutstyr/gassbrennere/gassbrenner-mammuth-8-5-kw.html
Jeg skal bruke den til å koke opp til 20 liter vørter med denne gryta på 30 liter fra bryggselv: http://www.bryggselv.no/products/kjele-30l-med-tappekran-og-lokk Gryta er tykkbunnet og i rustfritt stål og jeg lurte på om dette vil være kurrant?

Jeg har lest litt rundt om at folk bruker regulator? Er det noe jeg må ha eller kan jeg bare plugge slangen fra gassgrillen rett på brenneren og kjøre på?

Ble litt bekymret for at jeg må ha noe i tillegg, men det ser ut som om jeg kan regulere gassmenge greit på brenneren?

Plug and play.. Blir det ikke nok futt, kan du bytte regulatoren til en "high flow" regulator, som vil tillatte deg høyere trykk ut fra flasken enn det er vanlig regulator kan gi..

Bernts skrev:
Plug and play.. Blir det ikke nok futt, kan du bytte regulatoren til en "high flow" regulator, som vil tillatte deg høyere trykk ut fra flasken enn det er vanlig regulator kan gi..

Ok. Tusen takk for raskt svar  ;)

Bare for sikkerhetskyld: Du har en vanlig regulator på gassflasken du bruker til grillen??

Bernts skrev:
Bare for sikkerhetskyld: Du har en vanlig regulator på gassflasken du bruker til grillen??

Ja. Helt vanlig en kjøpt på mekk. Da skal jeg vel kunne få nok effekt? Den keramiske toppen på komfyren er på 2.5 kw og klarer å holde forsiktig kok med lokket på når jeg har 15 liter i gryta. Så derfor må jeg over på gass.

Det går helt sikkert fint, men effekten  styres av hvor mye gass som brukes.
en vanlig regulator gir et viss antall BAR ut, og holder ikke det, er det bare å bytte til en der du selv kan styre ..

kintii skrev:
Bernts skrev:

Ja. Helt vanlig en kjøpt på mekk. Da skal jeg vel kunne få nok effekt? Den keramiske toppen på komfyren er på 2.5 kW og klarer å holde forsiktig kok med lokket på når jeg har 15 liter i gryta. Så derfor må jeg over på gass.
Det høres ut som om komfyren din ikke yter 2.5kW lenger.
En vanlig gassregulator (som du har på flaska til grillen din) kan vel dra gass godt over 10kW så en high flow regulator er nok ikke nødvendig for å få rullende kok på en 30 liters kjel:)

Tilbake
Topp